Saturday, November 19, 2011

Never Give Up!!




Assalamualaikum..
hari ini aku belajar satu benda yang boleh membuatkan aku motivated..
NEVER GIVE UP!! yeeee itulah yang aku pelajari..korg nampak tak header aku 2??
aku telah bersusah payah mengedit benda yang simple nak mampos 2 sampai berjam2..
percaya tak??sengalkan aku ni..padahal ntah ape2 je benda 2..
aku buat benda ni asyik dok reject je..lagi pn aku bukannya pakar dalam bab edit2 ni..
jelas kelihatan agak bendul sedikit ye..hahaha..
tapi dengan perasaan sakit hati, task task la sangat ni membuatkan aku utk tak nak berputus asa sampai la aku merasa puas dengan apa yang aku dapat at the end..
even benda 2 nampak simple tapi ia boleh membuatkan aku tersenyum bangga..hahahahaha..

another story pasal never give up ni plak..td mlm one of my friend
masa kat UiTM dulu ada chat dengan aku dekat FB untuk meluahkan perasaan sedihnya..
as a friend kite kenalah mendengar apa yang nak disampaikan kan??agak biadap if kawan kita memerlukan seseorang tapi kite tak nak melayannya..
ok back 2 the story..dia ni siangnya pergi 1 temuduga as executive ape ntah kt hometown dia la..
on that interview, pihak company 2 sebenarnya dah select pun calon yang diorang nak..tapi
memandangkan kawan aku 2 dh lama menunggu kot so diorang panggil je la..tapi apekan daya, maybe bukan rezeki dia kat situ dia tak dapatlah jawatan 2..
sebab si interviewer 2 boleh tanya pasal sosial life..yup kawan aku ni bukannya kaki sosial yg hebat..
dia ni SANGAT baik dannnnnnnnnnn cam mane la nk cakap yeee..
memang baik la..!! otak dia tip top, perangai bagus, n semua2 la..
tak cam aku yang agak ting tong ni..hahaha..dia dulu duk kat rumah je..as a classmate, jiranmate dia aku jarang tengok dia kuar rumah pergi jalan2..
dan disebabkan kegagalan interview 2 dia cam salahkan diri dia yg penakut dan tak bersosial 2..
si interviewer 2 leh siap suh my friends ni sambung MASTER untuk tambahkan soft skill..
WHAT THE PEAH??diorg ke kawan aku yang patut tambah soft skill 2..??the most important things nak perbaiki hidup kite adalah dengan PENGALAMAN!!
ko ingat dengan amik master soft skill leh bertambah ke??haiiihhh tak paham aku dengan depa ni..my friends ni sedih la dengar camtu..
balik2 dia nangis2 & aku ade the right time masa 2 so dia ngadu la semuanya kat aku..aku pn bagi la nasihat yang tak bertauliah kat dia..hahaha..
mcm baguskan??sampai la dia dah tenang, and lega..so dengan semua ni wat kan aku sedar yg kite tak boleh nk cepat sangat mengalah..
persetankan tanggapan negatif orang lain.. and 2 my friends 2, dh tak mau dh sedih2 lagi..just one things je beb, NEVER GIVE UP!!
learn from mistake is the best experiences..once kite ke bawah x bermaksud kite tak boleh nak bangun semula..ni bukan one, tapi dh 3,4,5,6..




gambar diatas semasa pre-konvo kami masa 26/10/2011 yang lepas..i really love this picture..
ok 2 je aku nk khabaq..THE END..bubye..

1 comment:

  1. perghh ko landing bkn maen..haha
    wei ko bt blog baru ea..?
    totally change >.L

    ReplyDelete